Gdzie kończy się outdoor, a zaczyna streetwear? Kilka słów o marce The North Face
Gdy wysoka jakość, funkcjonalność i ciekawy design idzie w parze ze szczytnymi ideałami, przede wszystkim jedna z marek przychodzi mi na myśl – The North Face. Powstała z wielkiej miłości do górskich wypraw, a tym samym z potrzeby bliskiego kontaktu z naturą i konieczności nieustannego podejmowania wyzwań, współcześnie towarzyszy już nie tylko podróżnikom, ale również sneakerheadom. Dowiedz się, jak powstała marka North Face i co stoi za jej sukcesem!
Start w rockowym stylu
Wszystko zaczęło się w 1966 roku w San Francisco – mieście marzeń i fantazji. To właśnie wtedy przy jednej z malowniczych uliczek miasta powstał niepozorny sklep, w którym klienci mogli nabyć narty oraz sprzęt turystyczny. Przygoda Douga Tompkinsa (założyciela The North Face) rozpoczęła się hucznie, bowiem na otwarcie sklepu zaproszono amerykański zespół Grateful Dead – ulubioną kapelę młodzieży hipisowskiej, a jednocześnie wschodzącą gwiazdę rocka. Mówiąc o początkach The North Face, warto poznać bliżej dzieje samego założyciela, czyli wspomnianego wcześniej Douga Tompkinsa. Doug dorastał i uczył się w elitarnej szkole Connecticut Pomfret School, której… nie skończył. Spokojne życie pełne zasad nie było dla niego, dlatego opuścił rodzinne miasteczko i udał się tam, gdzie pragnął najbardziej, a mianowicie w góry. Przez pewien czas mieszkał w Aspen, pracując w restauracjach i sklepach. Zarobione pieniądze przeznaczał na podróże po całym świecie. Uczestniczył w wyprawie na iglicę Fitz Roy, która jest uznawana za jeden z najtrudniejszych szczytów na świecie. Góry były największą miłością Tompkinsa, dlatego nazwa jego marki niejako nawiązuje do tego uczucia. The North Face oznacza dosłownie „północne zbocze”. Wchodząc głębiej w symbolikę nazwy, warto zauważyć, że północne ściany gór są uznawane za groźniejsze i trudniejsze do pokonania. Czy to przypadek? Najprawdopodobniej nie!
Zmiany, zmiany, zmiany…
Po dwóch latach do Tompkinsa dołączył jego przyjaciel Kenneth „Hap” Klopp, który ostatecznie przejął wszystkie udziały. Wcielając w życie strategię polegającą na projektowaniu, produkowaniu oraz rozprowadzaniu własnego sprzętu outdoorowego, udało mu się zmienić lokalny biznes w wielką markę. Przełomową datą w historii rozwoju brandu był 1969 rok, gdy zaprezentowano innowacyjny produkt, a mianowicie plecak Ruthsack. Ultralekki, a zarazem niezwykle pakowny bardzo szybko stał się ulubieńcem fanów górskich wędrówek. W tym samym roku marka została sponsorem pierwszej ekspedycji – badań na górze Logan prowadzonych przez Arctic Institute od North America. Po sukcesie związanym z plecakiem Ruthsack nadeszła pora na rewolucję wśród namiotów. Mowa tu o modelu The Oval InTENTion o sferycznej i aerodynamicznej konstrukcji, która bez żadnego problemu jest w stanie wytrzymać najsilniejsze podmuchy wiatru w górach. Namiot powstał we współpracy z Richardem Fullerem – amerykańskim konstruktorem, architektem, kartografem i twórcą geodezji. Na osobną uwagę zasługuje również materiał z membraną, czyli Gore-Tex, z którego powstały spodnie i kurtki pod szyldem The North Face w 1977 roku.
Never stop exploring, czyli kilka słów o dążeniu do perfekcji
Marka The North Face od początku swojego istnienia wspiera biegaczy trialowych, snowboardzistów, narciarzy oraz wspinaczy. Pod szyldem brandu odbyło się wiele wysokogórskich wypraw, a każda z nich była idealnym pretekstem do wypuszczenia kolejnej linii lub udoskonalenia kolekcji. Na propagowaniu sportu jednak nie koniec. W 2004 roku marka The North Face wsparła finansowo himalaistów, którzy stworzyli szkołę wspinaczkową Khumbu, przygotowującą do pracy na wysokościach. Z kolei w 2010 roku z inicjatywy brandu powstała fundacja, której celem jest motywowanie dzieci i młodzieży do outdooru.
Z outdooru na salony
Niejednokrotnie The North Face udowadniał klientom, że jego produkty są wykonane z solidnych i innowacyjnych materiałów, co bez wątpienia wpłynęło na sukces tego brandu. Przez całe lata kolekcje były kierowane przede wszystkim do grupy miłośników wspinaczki górskiej, narciarzy, snowboardzistów, a także zwykłych turystów. W latach 90. odrobinę się to zmieniło…
Za sprawą The North Face outdoor nawiązał romans z modą. Odzież tego brandu wpadła w oko nowojorskim raperom, którzy chętnie sięgali po jego kurtki. Zainteresowanie to otworzyło kolejne drzwi przed marką, a dokładniej możliwość współpracy ze streetwearowym gigantem – Supreme. W ten oto sposób odzież i akcesoria The North Face zaczęły się pojawiać na ulicach największych miast, stając się tym samym modną bazą wielu stylizacji.
Czy uczucie pomiędzy streetwearem a outdoorem ma szansę przetrwać? Wszystko wskazuje na to, że tak! Znakomita jakość, staranność wykonania oraz ciekawy design sprawiły, że odzież i akcesoria The North Face zadomowiły się w modzie na dobre. Jeżeli chcesz dołączyć do grona zadowolonych i stylowych sneakerheadów zapraszamy Cię na sneakerstudio.pl!