Blog

                    Sneaker Blog
Historia marki Timberland, czyli długie dobrego początki

Historia marki Timberland, czyli długie dobrego początki

11/04/2019

Jest początek XX wieku. W jednej z małych fabryk w Bostonie pracę podejmuje Nathan Swartz – współcześnie znany jako założyciel marki Timberland. Nathan Swartz zostaje zatrudniony na stanowisku czeladnika, by sukcesywnie wznosić się na szczeblach kariery, a tym samym zapoznać się ze specyfiką oraz możliwościami produkcyjnymi fabryki Abington Shoe Company. W 1952 roku mężczyzna kupuje połowę udziałów firmy. Brzmi jak początek amerykańskiego serialu? Nic podobnego. Oto początek przygody jednej z najbardziej wpływowych marek na świecie, a mianowicie Timberland. Cofnijmy się o kilkadziesiąt lat, by sprawdzić, od czego to wszystko się zaczęło.

Od pucybuta do milionera – o sukcesie zwykłego czeladnika

 



Nathan Swartz był niesamowicie zdeterminowany do działania. Najlepszym na to dowodem jest fakt, iż w 1955 roku zdecydował się całkowicie przejąć firmę. Pozwoliły mu na to wiedza, doświadczenie oraz umiejętności, które zdobył na przestrzeni wszystkich lat spędzonych w fabryce. W tym samym roku przyłączyli się do niego również synowie. Wybitny szewc, a zarazem biznesmen, jakim był niewątpliwie Nathan Swartz, nie spoczął na laurach. Pierwszym efektem jego pracy było nieprzemakalne obuwie, sprawdzające się w trudnych warunkach atmosferycznych. Wszystko to dzięki innowacyjnej technologii wtapiania cholewki w podeszwę, która w późniejszym etapie podlega procesowi zszywania. Od narodzenia się tej idei do premiery gotowego produktu minęło 8 lat, dlatego świat ujrzał wodoodporne buty Timberland w 1973 roku. Pierwsze wodoszczelne buty o nazwie Timberland bardzo szybko osiągnęły sukces. Dwie cechy „Drwala”, a mianowicie komfort i skuteczna ochrona przed przemakaniem sprawiają, że obuwie to może być noszone o każdej porze roku. Doskonała jakość oraz zmysł biznesowy rodziny Swartz sprawiły, że rozwój fabryki objął dobry kierunek.

 


Dobrych pomysłów ciąg dalszy, czyli o tym, jak Timberland pozostał na fali

 

 

Po sukcesie nieprzemakalnych Timberlandów, apetyt na więcej wcale nie zmalał. W 1978 roku firma zmieniła nazwę na The Timberland Company. Jeszcze w tym samym roku na rynku pojawiły się pierwsze szyte mokasyny, które przypadły do gustu wszystkim miłośnikom stylu casualowego. Niewiele później, ponieważ w 1979 roku firma wypuściła pierwsze buty przeznaczone na łódkę. W tym przypadku użyto najlepszych skór oraz systemu sznurowania 360 stopni. Ręcznie szyta konstrukcja tego modelu, nadała obuwiu trwałości, komfortu, a także wpłynęła na wyjątkowe dopasowanie do stopy użytkownika. Podobnie jak Żółty But, modele przeznaczone na łódkę odniosły ogromny sukces i do dziś cieszą się sympatią wśród klientów. Ważnym momentem w dziejach marki Timberland są lata 80., ponieważ to właśnie wtedy rozpoczęła się ekspansja marki na rynki międzynarodowe, rozpoczynając od Włoch. W 1986 roku syn Nathana, Sidney Swartz stał się jedynym właścicielem firmy. Zmiana ta nie odbiła się na funkcjonowaniu firmy, ponieważ jej twórcy nie przestali zaskakiwać. W latach 90. na rynku pojawiła się damska oraz dziecięca konfekcja, co poszerzyło grupę odbiorców marki.  Niedługo później Timberland zaskoczył swoich fanów ekskluzywną linią skórzanych kurtek oraz akcesoriów, a ponadto wszedł na nowojorską giełdę pod symbolem TBL.


Dobry PR, czyli proekologiczna polityka marki Timberland

 

 

Działania charytatywne oraz proekologiczna postawa firmy to kolejne z czynników, które pozytywnie wpłynęły na jej wizerunek. Do produkcji obuwia wykorzystywane były (i dalej są!) materiały z recyklingu oraz upraw ekologicznych. Marka Timberland jako pierwsza nawiązała współpracę z przedsiębiorstwem Green Rubber, zajmującym się recyklingiem opon samochodowych. Uwadze klientów nie uszedł również aktywny udział firmy Swartzów w akcjach charytatywnych jak mi.in. przekazanie dochodu ze sprzedaży wyprodukowanych w tym celu koszulek oraz butów mieszkańcom Darfuru. Ciekawą inicjatywą, która zrodziła się w 1992 roku, jest również idea Path of Service – społeczny program wpisany w strategię firmy. W myśl tego projektu pracownicy mogą poświęcić 16 pełnopłatnych godzin rocznie na pracę społeczną.

 

 

Ramię w ramię ze światem mody

 


 

Branża muzyczna, a przede wszystkim środowisko hip-hop’owe bez wątpienia przyczyniło się do fenomenu marki Timberland, a ponadto wpłynęło na pojawienie się tego trendu w mainstreamie. Miłośnicy tego obuwia zaczęli je nawet pieszczotliwie nazywać Timbsami. W 2002 roku pojawiły się na rynku Timbsy na szpilkach, co było zasługą Manolo Bahnik, znanej z serialu „Seks w wielkim mieście”. Model ten przypadł do gustu największym gwiazdom światowej sceny. Najlepszym na to dowodem jest choćby występ Beyonce w teledysku Bonni&Clyde, czy też Jennifer Lopez w „Jenny from the block”. Marka Timberland pozostała wierna swoim założeniom, dzięki czemu wciąż możemy się cieszyć z obuwia odznaczającego się wyjątkową solidnością oraz najwyższą jakością. Śmiało możemy stwierdzić, iż Timbsy nie są jedynie elementem mody. One same w sobie są modą.

Pokaż więcej wpisów z Kwiecień 2019
Analizujemy zanonimizowane informacje naszych użytkowników, aby lepiej dopasować naszą ofertę oraz zawartość strony do Twoich potrzeb. Strona ta korzysta również z plików cookie, aby np. analizować ruch na stronie. Możesz określić warunki przechowania lub dostęp plików cookie w Twojej przeglądarce. Dowiedz się więcej
Ok, rozumiem
pixel