Blog

                    Sneaker Blog
Włoski sznyt...historia marki FILA

Włoski sznyt...historia marki FILA

11/06/2018
  Włoska marka FILA oficjalnie powstała w 1911 roku w miejscowości Biella w Piemoncie. Swoją nazwę zawdzięcza nazwisku braci, którzy założyli firmę produkującą początkowo bieliznę i odzież dla… alpinistów. Z czasem firma zaczęła produkować odzież sportową.



Małe wielkiego początki

Pierwszy sklep i produkcja braci Fila powstały w niezwykle malowniczej scenerii, a mianowicie we włoskim miasteczku Biella u podnóża Alp. Jest to bardzo istotny fakt, bowiem miejsce to miało niebagatelny wpływ na dalszy rozwój działalności braci Fila. Bajeczne krajobrazy, miejscowa ludność i ciekawa kultura stanowiły bowiem ich pierwsze inspiracje. To ze względu na mieszkańców i atmosferę, którą tworzyła społeczność Bielli, bracia Fila dokładali wszelkich starań, by ich produkty były jak najlepsze i by jak najwierniej oddawały piękno oraz harmonię panującą w miasteczku. W swoich działaniach stawiali przede wszystkim na jakość i staranność wykonania każdego ze swoich produktów.

Poza projektowaniem, bracia Fila posiadali doskonały instynkt w kwestiach biznesowych. Dzięki temu, w 1923 roku ich działalność obiegła już całe Włochy, a dziesięć lat później Fila stała się jednym z wiodących producentów tkanin w całym kraju.

Inaczej znaczy lepiej, czyli rewolucja w dobrym stylu



Rok 1968 był niezwykle ważnym momentem dla marki, ponieważ to właśnie wtedy bracia Fila nawiązali współpracę ze znanym projektantem – Enrico Frachey’em, który przekształcił ją w globalną firmę zajmującą się odzieżą sportową. Na tym jednak nie koniec zmian. Lata 70. XX wieku wiążą się z kolejnymi rewolucjami w firmie, która już wtedy liczyła sobie ponad 50 lat działalności na rynku. Za ojca tych zmian uważany jest oczywiście Enrico Frachey, który łączył pracę z pasją. Frachey uwielbiał bowiem wspinaczki górskie, które uwolniły w nim potrzebę tworzenia ubrań sportowych w alpejskim klimacie. To podczas tych wędrówek, mężczyzna gromadził doświadczenia i zbierał inspiracje, które potem mógł przeobrazić w faktyczne projekty. Jedną z jego innowacji był specjalny materiał, który miał idealnie współgrać z ruchami sportowca, co bez wątpienia ułatwiało każdą aktywność.

Gdy alpiniści zostali odpowiednio wyposażeni i mogli cieszyć się ubraniami, które zapewniały im stuprocentowe poczucie wolności, przyszła kolej na tenisistów. Dlaczego akurat oni? Otóż, tenis stawał się wówczas coraz popularniejszym sportem, a ubrania dostępne na rynku były zawsze białe. Fila miała to zmienić. Ubrania dla tenisistów spod ich szyldu bazowały na nowatorskim połączeniu żywych kolorów i atrakcyjnych wzorów. Mimo że, cała kolekcja nosiła nazwę „White Line”, sportowcy korzystający z modeli od marki Fila skutecznie wyróżniali się z tłumu.

Największe gwiazdy noszą ubrania marki Fila



Przełom nastąpił w latach siedemdziesiątych, kiedy ich produkty zaczęły być rozpoznawalne dzięki współpracy (1973) ze szwedzką legendą tenisa - Björnem Borgiem. Od tego czasu marka stała się bardzo popularna. FILA wdarła się szturmem do świata sportu w latach 80, za sprawą tenisa ziemnego i rekomendacji takich gwiazd jak Björn Borg, Boris Becker, Jennifer Capriati czy Monica Seles. Ogromną dumą marki był również alpinista – Reihnold Messner, który w 1986 roku zdobył Mount Everest w kombinezonie górskim Fila. 

Coraz szersze horyzonty




W kolejnych latach oferta obuwia rozszerzyła się o kolejne dyscypliny: koszykówkę, baseball czy piłkę nożną.  Jednym z najpopularniejszych graczy, który dumnie nosił buty Fila był Grant Hill – członek klubów takich jak Detroit Pistons oraz Orlando Magic.



Jak się okazało, Fila zdobyła uznanie nie tylko w środowisku sportowym, ponieważ w latach 90. XX wieku, za sprawą rapera Nas, marka weszła na muzyczne i modowe salony Nowego Jorku. Fenomen tej marki dotknął również środowisko muzyczne w Kalifornii, a ich promocją zajął się nie byle kto, lecz legendarny Tupac Shakur. Ulubionym modelem 2Paca były buty do koszykówki – FILA Grant Hill.



Nowe otwarcie




Nowe milenium przyniosło spore zmiany, a do najważniejszych należy zmiana siedziby firmy oraz właściciela. Od 2007 roku główna siedziba brandu mieści się w Korei Południowej, a jej szefem został Yoon-Soo Yoon. Mimo tak ogromnej rewolucji, Fila wciąż utrzymuje bardzo ważną pozycję wśród marek sportowych. Kto by pomyślał – niewielka firma w niewielkim miasteczku przeobraziła się w jednego z najważniejszych graczy na rynku odzieży sportowej. Z historii tej płynie banalny i prosty wniosek, który nieustannie należy sobie powtarzać – WARTO SPEŁNIAĆ MARZENIA. Bracia Fila są tego najlepszym dowodem. 

Produkty tej marki wciąż cieszą swą jakością, starannością wykonania, funkcjonalnością i niebanalnym designem, a spośród wielu linii najpopularniejsze obecnie to - „Fila Heritage” i „Fila Shoes”. Obie powyższe linie sa już dostępne na naszej ofercie. Zachęcamy do śledzenia oferty FILA, gdyż w nadchodzących dropach nie zabraknie kultowych butów retro z lat 80 i 90 oraz limitowanych edycji, a także kolaboracji. 


„Power Style”

rafcyk

Pokaż więcej wpisów z Czerwiec 2018
Analizujemy zanonimizowane informacje naszych użytkowników, aby lepiej dopasować naszą ofertę oraz zawartość strony do Twoich potrzeb. Strona ta korzysta również z plików cookie, aby np. analizować ruch na stronie. Możesz określić warunki przechowania lub dostęp plików cookie w Twojej przeglądarce. Dowiedz się więcej
Ok, rozumiem
pixel